
Zakelijk
Budgetcoaching voor de zakelijke klant gaat iets verder dan voor de particulier. De zakelijke klant is doorgaans de ZZP-er en heeft in meerdere gevallen te maken met bijvoorbeeld het OKB (Ondernemers Klank Bord) of afdelingen bijzonder beheer van hypotheekverstrekkers. In geval van de zakelijke klant is er praktisch geen onderscheid tussen zakelijk en prive. Dit zorgt voor een complexe benadering. De zakelijke klant heeft haar zakelijke administratie mogelijk bij de administratieve tak ondergebracht. Voor de zakelijke klant geldt dat hij géén aanspraak kan doen op diverse voorzieningen zoals kwijtscheldingen en bijzondere bijstand, maar kan bij de gemeente een BBZ (Bijzondere Bijstand Zelfstandigen) aanvragen. Hiervoor heeft hij echter 3 jaar aan gegevens nodig op het gebied van zijn onderneming. Daarnaast wordt ook de prive situatie meegenomen bij die aanvraag.In een groot gedeelte van de gevallen zijn deze stukken niet voor handen, om verschillende redenen. Deze dienen dan opgesteld te worden, voor het OKB verder kan met de ondersteuning van deze klant. Vandaar dat er in dit geval met een uitgebreid pakket gewerkt wordt. Dit omvat de volgende activiteiten.
BUDGETCOACHING PAKKET ZAKELIJKE KLANT:
· Orde scheppen in administratie
· Opstellen jaarrekening van 3 jaar
· Verzorging belastingaangiftes (indien noodzakelijk laatste 3 jaar)
· Opstellen budgetplan huidige situatie zakelijk (overzicht van inkomsten en
uitgaven)
· Opstellen budgetplan huidige situatie prive (overzicht van inkomsten en
uitgaven)
· Onderzoeken van levensvatbaarheid onderneming
· Inzicht in inkomsten- en uitgavenpatroon (zowel zakelijk als prive)
· Budgetplan opstellen nieuwe situatie (zakelijk en prive)
· Het bieden van tips en adviezen
· Dieper ingaan op besparingen (d.m.v. wijzigen/aanvragen verzekeringen
abonnementen opzeggen enz.)
· Invullen noodzakelijk formulieren
· Opstellen correspondentie naar instanties (zoals bijv. belasting
dienst enz.)
Ook de zakelijke klant komt voor de 1e afspraak op de vestiging in Rhoon. Tevens worden daar ook de stukken ingeleverd, die noodzakelijk zijn om op te kunnen starten. Daarnaast kan RAD Spijkenisse de werkzaamheden voor de zakelijke klant voor wat betreft de aangiftes van de BTW en overige aangiftes met betrekking tot de belastingdienst uitvoeren.