Werkgevers

In sommige gevallen kan RAD Budgetcoaching u als werkgever bijstaan. Dat gebeurt in die gevallen, dat u als werkgever een werknemer heeft met financiële problemen. Dit heeft niet alleen voor de werknemer gevolgen, maar ook u als werkgever ondervindt hier de nodige gevolgen van. De werknemer heeft een lagere productiviteit, hoog ziekteverzuim, functioneert minder en kan loonbeslagen hebben. Daarnaast kan een werknemer met financiële problemen gevoelig voor fraude en diefstal zijn. Dit zijn allemaal tekenen die kunnen duiden op financiële problemen. U als werkgever kunt nu een grote rol spelen, waarbij niet alleen het ziekteverzuim verlaagt, maar ook de werknemer weer goed zal gaan functioneren en eventuele verdere problemen zullen worden voorkomen.

In die gevallen kan RAD Budgetcoaching binnen uw organisatie tegen een gunstig tarief op de werkvloer een spreekuur organiseren, waarbij werknemers kunnen binnenlopen voor informatie. Nu hoor ik u denken, waarom binnen mijn organisatie. Kan dat niet beter in prive tijd van de werknemer. Nee, een spreekuuur binnen uw organisatie zorgt voor een lage drempel.  Een eerste gesprek zou het beste op de werkvloer kunnen plaatsvinden. Zowel de werkgever, de werknemer als RAD Budgetcoaching kunnen daar tijd mee winnen. De werkgever, omdat het probleem direct aangepakt kan worden, de werknemer omdat deze op de dag (in plaats van avonden en weekend) zich beter zal gaan voelenen vertrouwen kan  krijgen in de manier van handelen van RAD Budgetcoaching en RAD Budgetcoaching omdat deze eerder kan beginnen om de zaken te regelen voor de werknemer. Hierdoor zou vrij direct de werknemer zich gesteund voelen en mogelijk al verbetering ervaren tijdens deze dit intake gesprek. Daarnaast zullen afspraken gemaakt moeten worden (bij aanname van het dossier) om de benodigde gegevens over te dragen, zodat het traject gestart kan worden.

 

Ook in deze situatie wordt gewerkt met een drietal pakketten: de intake, basis pakket en het uitgebreide pakket.

 BUDGETCOACHING INTAKE :

·         Verstrekken informatie

·         Inwinnen basis informatie (NAW gegevens)

·         Opstellen standaard vragenlijst

·         Het opstellen van de overeenkomst

·         Maken van afspraken omtrent vervolg traject

.         Inventarisatie

 

Dit intake traject loopt via de werkplek bij de werkgever. De te nemen vervolgstappen zullen in overleg op lokatie kunnen worden afgesproken of op de vestiging in Rhoon.

 

 BUDGETCOACHING PAKKET BASIS:

·         Orde scheppen in administratie

·         Opstellen budgetplan (overzicht van de inkomsten en uitgaven)

·         Screenen voorliggende voorzieningen; toeslagen, kwijtscheldingen,

          bijzondere bijstand

·         Het geven van geldbesparende tips

·         Inzicht in inkomsten- en uitgavenpatroon

·         Opstellen budgetplan nieuwe situatie

·         Opstellen betalingsregelingen

·         opstellen van betalingsplannen

 

Voor de werkgever houd het traject nu op. Voor de werknemer echter niet. Mocht hij nu nog gebruik willen maken van het uitgebreide pakket klik dan links boven in het scherm op "Particulier"en lees het stuk budgetcoaching uitgebreid pakket. Bij interesse kan contact gelegd worden om dit extra  op te nemen in het eerder afgesloten contract. Echter wordt de werkgever hier niet meer voor belast en zal de werknemer zelf de kosten hiervoor moeten nemen.

 

 

Doorzoek de website

Contact

www.RAD-budgetcoaching.nl Dorpsdijk 40a
Rhoon
3161 KG
0648797913